NOTA: Avand in vedere prevederile Legii nr.227/ 2015 privind Codul Fiscal si ale Legii nr.207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala precum si a normelor metodologice de aplicare a acestora, pentru incadrarea folosintei imobilelor in categoria rezidential, nerezidential, mixt, declaratia depusa pentru acestea incepand cu 01.01.2016 va fi insotita de documente care sa ateste categoria de folosinta, dupa caz:
*   contracte de inchiriere/comodat;
*   copie autorizatie de construire;
*   certificat constatator ONRC;
*   declaratie pe proprie raspundere, unde nu exista alte documente pentru clarificarea folosintei bunului;
*   alte documente similare , PV afectatiune speciala ONRC etc.
*   Declaratie de impunere completata cu valoarea de inventar a cladirilor inregistrata in contabilitatea contribuabilului – ITL002/2016,ANEXA.3
*   Certificat energetic (copie);
*   Act dobandire (copie conform cu originalul, semnata);
*   Copie CUI;
*   Delegatie + copie CI delegat;
*   Evidenta contabila dupa caz:
  a. In cazul cladirilor construite cu Autorizatie de Construire:
*   Autorizatia de construire (copie conform cu originalul, semnata);
*   Anuntul de incepere al lucrarilor inregistrat la organul emitent al autorizatiei de construire;
*   Procesul verbal de receptie (copie conform cu originalul, semnata);
*   Balanta de verificare analitica;
*   Analitic cont 231 cu evidentierea platilor catre organul emitent al autorizatiei de construire si I.S.C. si copii ale documentelor de plata;
*   Analitic cont 213 cu evidentierea echipamentelor tehnologice aferente investitiei;
*   Analitic oricare alt cont in care s-au inregistrat cheltuieli atribuite direct investitiei;
*   Regularizarea taxei de autorizare (copie conform cu originalul, semnata);
*   Schita cu suprafata construita la sol (cadastru);
*   Certificat de atestare a edificarii constructiei.
  b. In cazul cladirilor dobandite cu act de vanzare cumparare, donatie, hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila:
*   Actul de dobandire (copie conform cu originalul, semnata);
*   Fisa bunului imobil;
*   Balanta de verificare.
  c. In cazul cladirilor dobandite prin act de adjudecare:
*   Procesul verbal de licitatie (copie conform cu originalul, semnata);
*   Actul de adjudecare (copie conform cu originalul, semnata);
*   Balanta de verificare.
  d. In cazul cladirilor dobandite prin contract de leasing:
*   Contractul de leasing (copie conform cu originalul, semnata);
*   Procesul verbal de predare primire al bunului (copie conform cu originalul, semnata);
*   Raportul de evaluare necesar inregistrarii fiscale, intocmit ANEVAR;
  * Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
*   Declaratie de impunere completata cu suprafata totala, din care construita la sol ; -ITL004/2016, ANEXA.4 
*   Actul de dobandire (copie conform cu originalul, semnata);
*   Schita cadastrala;
*   Balanta de verificare;
*   Copie CUI;
*   Delegatie + copie CI delegat.
*   alte documente similare , PV afectatiune speciala ONRC etc.
  * Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
*   Cerere/adresa de scoatere din evidenta terenuri vanzare integrala - ANEXA.10
*   Cerere/adresa de scoatere din evidenta cladire vanzare integrala -  ANEXA.10
*   Document instrainare (copie conform cu originalul, semnata);
*   Balanta de verificare;
*   Copie CUI;
*   Delegatie + copie CI delegat.
  * Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
*   Declaratie de impunere cu noile valori rezultate in urma reevaluarii; -ITL002/2016,  ANEXA.3
*   Raportul de reevaluare intocmit de specialisti in domeniu acreditati ANEVAR; se depune odata la 5 ani;
*   Copie CUI;
*   Delegatie + copie CI delegat.
  * Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
*   Declaratie de impunere –ITL 002/2016,ANEXA.3
*   Actele care au stat la baza modificarii;
*   Adresa cu evidenta cronologica in cazul modificarilor succesive;
*   Nota contabila, balanta analitica, bilant la declararea intarziata;
*   Copie CUI;
*   Delegatie + copie CI delegat.
  * Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
*   Declaratie de impunere auto completata si semnata; 
*   ITL005/2016,ANEXA.5 - Mijloace de transport
*   ITL006/2016,ANEXA.7 - Mijloace de transport peste 12 tone
*   ITL007/2016 ANEXA.8 - Mjiloace de transport pe apa
*   Actul de dobandire (copie conform cu originalul, semnata) care poate fi dupa caz :
  a. Pentru autovehicule in proprietate:
*   Factura in cazul dobandirii de la persoana juridica (inregistrata in registrul de evidenta a mijloacelor de transport) 3 exemplare;
*   Factura reziduala in cazul teminarii contractului de leasing 3 exemplare;
*   Contract vanzare-cumparare  in cazul dobandirii de la persoana fizica (inregistrat in registrul de evidenta a mijloacelor de transport) 3 exemplare;
*   Pentru autovehiculele importate - declaratie vamala pentru autoturismele cumparate din tari extracomunitare;
*   Factura tradusa de un traducator autorizat pentru autoturismele cumparate din tari comunitare (copii conforme cu originalul, semnate) 3 exemplare + un exemplar factura netradusa + carte identitate auto emisa de RAR.
  b. Pentru autovehicule in leasing:
*   Copie contract leasing si copie Proces-Verbal de predare-primire (conforme cu originalul, semnate) 3 exemplare;
*   Copie contract novatie/cesiune si copie Proces-Verbal de predare-primire (conforme cu originalul, semnate) 3 exemplare.
*   Insotite de urmatoarele documente:
*   Cartea de identitate a autovehiculului (copie + original);
*   Adeverinta RAR sau de la producator pentru atestarea suspensiei pneumatice pentru autovehicule >12 tone;
*   Certificatul de atestare fiscala de la vanzator/cesionar atat in cazul transmiterii dreptului de proprietate cat si in cazul transmiterii dreptului de folosinta (cesiune sau novatie);
*   Copie CUI;
*   Delegatie + copie CI delegat.
  * Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
*   Factura reziduala 3 exemplare;
*   Certificat de atestare fiscala in original sau copie legalizata de la vanzator;
*   Copie carte autovehicul;
*   Copie CUI;
*   Delegatie + copie CI delegat.
  * Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
*   Plata tuturor obligatiilor bugetare exigibile si plata integrala pentru bunul ce urmeaza a fi instrainat;
*   Cerere de scoatere din evidenta completata si semnata-ITL016/2016, ANEXA.6
*   Cerere pentru eliberarea unui certificat fiscal in cazul persoanelor juridice –ITL012/2016,  ANEXA.13 
*   Factura de vanzare in 5 exemplare sau copii conform cu originalul;
*   Copie cartea de identitate a vehiculului;
*   Certificat distrugere (REMAT), contract cesiune sau novatie (copie conform cu originalul, semnata) 3 exemplare;
*   Balanta analitica - ultima luna inchisa;
*   Analitic clasa 2 (cont 211, 212, 213 si 231) cu evidentierea bunurilor patrimoniale situate pe raza orasului, inclusiv analitic mijloace transport (proprietate si/sau marfa);
*   Copie CUI;
*   Delegatie + copie CI delegat.
*   Cerere de transfer - ANEXA.14
*   Copie CUI nou;
*   Copie Cerere inscriere Mentiuni - Registrul Comertului;
*   Copie Sentinta Judecatoreasca;
*   Copie act intern firma de schimbare de sediu;
*   Balanta analitica (ultima luna inchisa conform legislatiei in vigoare);
*   Analitic clasa 2 (cont 211, 212, 213 si 231) cu evidentierea bunurilor patrimoniale situate pe raza orasului, inclusiv analitic mijloace transport (proprietate si/sau marfa);
*   Copie carti de identitate autovehicule, in cazul in care se inregistreaza transferul de la alta UAT
*   Delegatie + copie CI delegat;
*   Urmeaza incetarea patrimoniala in baza confirmarii luarii in evidenta fiscala a unitatii administrativ teritoriale unde solicita transferul.
  * Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
*   Cerere din partea societatii de solicitare a schimbarii sediului;
*   Copie CUI nou;
*   Copie Cerere inscriere Mentiuni – depusa la Registrul Comertului;
*   Copie Sentinta Judecatoreasca emisa de Registrul Comertului;
*   Copie act intern firma de schimbare de sediu sau statut;
*   Delegatie + copie CI delegat.
  * Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
*   Cerere tip completata si stampilata;-ITL012/2016, ANEXA.13
*   Plata tuturor obligatiilor bugetare exigibile;
*   In cazul certificatelor fiscale pentru instrainare (cladiri, terenuri, autovehicule) este necesara si plata integrala pentru bunul ce urmeaza a fi instrainat;
*   Balanta analitica (ultima luna inchisa conform legislatiei in vigoare);
*   Analitic clasa 2 (cont 211, 212, 213 si 231) cu evidentierea bunurilor patrimoniale situate pe raza orasului, inclusiv analitic mijloace transport (proprietate si/sau marfa);
*   Comunicare catre locator a valorii rezultate din investitiile efectuate  in spatiile inchiriate, cu confirmare de primire;
*   Copie CUI;
*   Delegatie + copie CI delegat.
  * Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
*   Cerere de restituire - ANEXA.16
*   Cerere de compensare ANEXA.17
*   Documentele de plata in original sau copie conform cu originalul, semnata, dupa caz, prin care s-au achitat sumele catre bugetul local ;
*   Documentele care au stat la baza constituirii sumelor de restituit/compensat (acte de schimbare sediu, acte de instrainare, hotarari judecatoresti definitive si irevocabile etc);
*   Balante analitice;
*   Inventarul mijloacelor de transport, etc, in functie de situatia particulara a fiecaruia;
*   Copie CUI;
*   Delegatie + copie CI delegat.
  * Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
*   Cerere tip completata; - ANEXA.18
*   Copie Aviz urbanism sau orice document de atribuire a suprafetei;
*   Schita amplasament;
*   Copie CUI;
*   Delegatie + copie CI delegat.
  * Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
*   Cerere de incetare a ocuparii domeniului public 
*   Documente justificative din care sa rezulte repunerea domeniului public in starea initiala la o data certa
*   Copie CUI;
*   Delegatie + copie CI delegat.
  * Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
*   Cerere pentru acordarea scutirii in cazul persoanelor juridice – 
*   Actul de proprietate al bunului pentru care se solicita scutirea la plata;
*   Documente justificative in baza carora se solicita scutirea;
*   Copie CUI;
*   Delegatie + copie C.I. delegat.
  * Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
*   Declaratie de impunere pentru stabilirea taxei pentru afisaj in scop de reclama si publicitate – ITL 014/2016, ANEXA.15
*   Declaratie de impunere pentru stabilirea taxei pentru servicii de reclama si publicitate ITL014/2016, ANEXA.15
*   Contract spatiu unde se desfasoara activitatea de reclama/afisaj/publicitate;
*   Schita cu dimensiuni a reclamei respective;
*   Autorizatie de construire si memoriu tehnic cu schita casetei luminoase (acolo unde este cazul);
*   Contractul de prestari servicii de publicitate si factura emisa;
*   In cazul in care factura cuprinde prestari de servicii pentru mai multe unitati administrativ teritoriale, acestea se vor defalca explicit;
*   Delegatie + copie C.I. delegat.
  * Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
*   Documente justificative din care sa rezulte desfiintarea materialului publicitar la o data certa;
*   Copie CUI;
*   Delegatie + copie CI delegat.
  * Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
*   Declaratie decont  privind sumele incasate reprezentand taxa hoteliera –
*   Analitic clasa 7 din balanta de verifcare reprezentand venituri din cazare;
*   Copie C.U.I.;
*  Delegatie + copie CI delegat.
  * Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
*   Declaratie – ITL0017/2016,ANEXA12
*   Copie factura achizitie biliete si biletele de spectacol (fizic) in vederea vizarii;
*   Copie C.U.I.;
*   Delegatie + copie CI delegat.
  * Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
*   Declaratie decont –ITL0017/2016 ,ANEXA.12 
*   Copie ordin de plata;
*   Copie CUI;
*   Delegatie + copie C.I. delegat.
 * Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
*   Declaratii pentru bunurile patrimoniale primite/predate (cladiri, teren, auto, s.a.m.d.);
*   Copie proiect fuziune/divizare;
*   Hotarare Judecatoreasca a Registrului Comertului de aprobare a fuziunii/divizarii;
*   Copia Monitorului Oficial unde s-a publicat fuziunea/divizarea;
*   Procesul Verbal de predare primire cu mentionarea datelor de identificare a bunurilor care se transfera;
*   Balanta analitica la data predarii/primirii;
*   Copie CUI;
*   Delegatie + copie CI delegat.
  * Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
 
    Piața 1 Decembrie 1918, Nr. 1
Cod postal: 905400
Tel: 0241 870 300
Fax: 0241 870 301
 
             
         
         
         
         
         
         
        